POPISOVAT SVÉ EMOCE
a tím dítěti naše chování učinit srozumitelné. Jsem smutná, protože mě bolí záda. Pamatuješ jak tě bolelo bříško a byl jsi smutný? Mám radost, protože jsi nakreslil krásný obrázek a jsem na tebe hrdá, jaký jsi šikovný. Jsem naštvaná, protože jsem ti řekla, že hrát si budeme, až když dokončíme tuto úlohu atd. Dítě se tím učí rozumět svým pocitům i pocitům druhých a navíc ho ušetříme trápení, kdy přemýšlí, proč ho rodiče odmítají a nechápe co se děje.
OMEZIT TECHNOLOGIE
Když jsou rodiče většinu dne na počítači nebo telefonu, tak jsou pro dítě naprosto nepřítomné a je to stejné jako kdyby s ním nebyli. Nevnímají ho, nepovídají si s ním, nehrají si, neobjímají ho a dítě bude trpět nedostatkem pozornosti. Je vhodné si vyhradit čas a prostor zcela bez technologií a sednout si na zem a hrát si - pexeso, lego, kostky, převlékat se do kostýmů, dělat si ze sebe legraci, házet si s míčem, foukat bubliny, zapatlat si ruce modelínou nebo pískem, malovat, zpívat, dovádět. Nesmíme být pohodlní na to lézt po čtyřech po zemi a trochu se ušpinit při hraní. Pro dítě to má tak obrovský přínos, že to za to opravdu stojí. Když budeme koukat do počítače a vnímat dítě jen na půl, tak to není kvalitně strávený čas.
ZPÍVAT, MALOVAT, HRÁT SI
Děti milují zpívání. Společně zpívat je dobré v každé situaci.
Nejoblíbenější činnost předškoláka je kresba - takže malovat, malovat, malovat. Chválit, vystavovat, podporovat. A malovat společně s ním..
DÍTĚ NENÍ ZLOBIVÉ
To slovo zapomeňme. Jako kdyby neexistovalo. Špatná je jenom ta konkrétní věc kterou udělalo. A proto řekneme DOST, tohle nedělej, tohle se mi nelíbí, protože tomu druhému tím ubližuješ a on je pak smutný. To co děláš je ŠPATNÉ, buď prosím hodný na svoje kamarády. Když poslechne, tak chválíme a řekneme LÍBÍ SE MI, JAK HEZKY POSLOUCHÁŠ. Díte svoje rodiče vidí jako všemocné a vševědoucí BOHY a cokoliv řeknete, má pro něj maximální váhu. Proto je dobré, aby dítě vědělo, že ve své podstatě není špatné (protože reálně opravdu není), ale že se jen špatně chová. Jinak by si zakořenilo pocit, že je špatné, zlobivé a neví co má dělat, aby Bohy potěšilo.